PeterGwendolyn.reismee.nl

Xi'an

Op het treinstation werden we opgewacht door onze gids Lisa. We zijn hier verder niet met andere Tiarareizigers, dus zij is onze privé gids. Wat een luxe. Nadat we ons even hebben opgefrist in het hotel zijn we naar een markt geweest waar ze allerlei Chinese medicinale kruiden verkopen. Alle kruiden op de markt zijn natuurlijk; gedroogde vleermuizen, het schild van een schildpad, de penis van een rund (ja, je kunt het zo gek niet bedenken of het heeft helende werking!).  Na het bezoek aan de markt zijn we op weg gegaan naar het Terracottaleger. Eerst zijn we nog langs een werkplaats gegaan waar ze replica's maken van het leger en meubels. Het was erg leuk om te zien hoe ze die replica's en meubels maken. En wat zit daar een werk in zeg. Alles wordt me de hand gemaakt. Het Terracottaleger was zeer indrukwekkend om te zien. 8000 soldaten, officieren, generaals en paarden. En er zijn er nog meer, maar die zijn nog niet opgegraven. Zo goed als al die beelden hebben ze moeten restaureren, want ze waren bijna allemaal kapot. Op onze tweede dag in Xi'an hebben we eerst de Moslimwijk bezocht. Dat is een wijk met een wirwar van steegjes waar van alles te koop is. Het is eigenlijk een soort zwarte markt. Tevens hebben we daar een Moskee bezocht. De Moskee is niet een doorsnee Moskee (zo eentje met een koepel erop), maar het was meer een mooie tuin met een gebedshal aan het einde.  Daarna hebben we de Drum- en Belltower bezocht. Net als in Beijing zijn dit echte Chinese gebouwen. Om het centrum van Xi'an staat een muur met 4 poorten. 's Ochtends werd de klok geluid om de poorten te openen en 's avonds werd de trom geslagen om de poorten te sluiten. We hebben ook nog een deel van de stadsmuur bekeken met het park er om heen. In het park staan allerlei fitnessapparaten waarop de Chinezen sporten. Erg grappig om te zien. Nu zitten we even lekker op een terrasje, want het is mooi weer. Morgen stappen we op het vliegtuig naar Beijing en zaterdag vliegen we weer naar huis.

Jacco

Het is wel een hele andere wereld daar in het oosten, als ik het zo allemaal van jullie lees en zie.
Zal straks wel gek zijn om in dit koude vlakke kikkerlandje te komen. Geniet er nog lekker van en kijk jullie ogen nog uit.

Piet en Nel

Ja luitjes, nog een paar dagen te gaan. Wat hebben jullie veel gezien zeg.Ontzettend leuk om " het mee te beleven" . Nog heel veel plezier de laatste dagen. (jammer trouwens dat jullie gisteren geen tijd hadden voor een borreltje)
Groetjes, Piet en Nel

leny

wat hebben straks veel te vertellen als je thuis bent,ik heb jullie reis iedere dag gelezen.verder wil ik jullie een goede vlucht toe wensen.en wel kom thuis.

gr leny

Marleen

Wat heben jullie veel gezien zeg! De meeste foto's kunnen zo in een reisbrochure, echt mooie bezienswaardigheden.
Goede terugreis!

bram en riet

jonge lui het zit er bijna op,nog paar daagjes dan
kan je weer lekker in je eigen bedje ronken en Hollandse Kost. wij wensen jullie een goede vlucht naar huis tot horens. groetjes bram en riet

ab

goeie reis naar huis gewenst van Ab en Ank