PeterGwendolyn.reismee.nl

Beijing; het Zomerpaleis, de Lamatempel en de Hutongs

Vandaag zijn we het eerst naar het Zomerpaleis geweest. Wederom Chinese paleizen, maar ditmaal rondom een meer. We hebben daar weer lekker gewandeld. Vervolgens zijn we naar de Lamatempel geweest. Daar hebben we voor de tweede keer monniken Boedha zien vereren. Dat blijft toch erg mooi en indrukwekkend om te zien en te horen. Tevens waren daar weer een hoop tempels met Boedha's erin. Na de Lamatempel zijn we nog naar de Drum- en Belltoren geweest. In de Drumtoren was nog een drumshow te aanschouwen. Een aantal Chinezen die met houten stokken op grote trommels slaan. Dat was erg leuk om te zien. Daarna zijn we met een riksja door de Hutongs (de echte oude Chinese wijken) gesjeesd. Daar ook nog bij een Chinese familie op bezoek geweest. Ook dat was leuk om te zien. Vanavond zijn we met z'n vieren Bejijng by night gaan verkennen. Zo leuk om die Chinese gebouwen ook eens verlicht te zien. Morgen hebben we nog een vrije dag hier in Beijing en morgenavond stappen we voor de laatste maal op de trein. Ze hebben ons nu 3 om 1 ingedeeld. Lekker geregeld, dus niet! We hopen maar dat we weer met iemand kunnen ruilen. Groetjes, Peter, Gwendolyn, Herman en Aly