PeterGwendolyn.reismee.nl

Beijing; het Zomerpaleis, de Lamatempel en de Hutongs

Vandaag zijn we het eerst naar het Zomerpaleis geweest. Wederom Chinese paleizen, maar ditmaal rondom een meer. We hebben daar weer lekker gewandeld. Vervolgens zijn we naar de Lamatempel geweest. Daar hebben we voor de tweede keer monniken Boedha zien vereren. Dat blijft toch erg mooi en indrukwekkend om te zien en te horen. Tevens waren daar weer een hoop tempels met Boedha's erin. Na de Lamatempel zijn we nog naar de Drum- en Belltoren geweest. In de Drumtoren was nog een drumshow te aanschouwen. Een aantal Chinezen die met houten stokken op grote trommels slaan. Dat was erg leuk om te zien. Daarna zijn we met een riksja door de Hutongs (de echte oude Chinese wijken) gesjeesd. Daar ook nog bij een Chinese familie op bezoek geweest. Ook dat was leuk om te zien. Vanavond zijn we met z'n vieren Bejijng by night gaan verkennen. Zo leuk om die Chinese gebouwen ook eens verlicht te zien. Morgen hebben we nog een vrije dag hier in Beijing en morgenavond stappen we voor de laatste maal op de trein. Ze hebben ons nu 3 om 1 ingedeeld. Lekker geregeld, dus niet! We hopen maar dat we weer met iemand kunnen ruilen. Groetjes, Peter, Gwendolyn, Herman en Aly

rein en ina

wat zullen jullie een hoop te vertellen hebben zeg ,
maar ja het schiet alweer op de laatste dagen gaan het snelst ,het is hier storm en regen dus wees blij dat je nog even kan genieten van het mooie weer daar,
groetjes van ons .

annie en martien

mooie foto's.
Een indrukwekkende reis. hoop dat jullie toch weer met
z'n vieren in 1 coupe terecht komen, dat is wel zo gezellig.
veel plezier nog en groetjes van ons