PeterGwendolyn.reismee.nl

Beijing; dag 4 en de trein naar Xi'an

Vandaag hadden we een vrije dag in Beijing. In de ochtend zijn we op de metro gestapt richting Baihei Park (een van de parken waar de Chinezen in hun vrije tijd vertoeven). Vanuit de metro moesten we nog een pittig stuk wandelen om bij het park te komen. We hebben een leuke route door de Hutongs genomen. Onderweg kwamen we een straat tegen met allemaal terrasjes, dus daar hebben we eerst maar eens opgestoken. Vanaf het terrasje was van alles te zien. Vervolgens zijn we weer verder gewandeld richting het park. Helaas begon het al snel te regenen en het zag er niet naar uit dat het binnen afzienbare tijd zou stoppen. Dus hebben we er voor gekozen om het park maar over te slaan en weer op de metro te stappen naar het hotel. Aangezien het bleef regenen en er in Beijing hele grote shoppingmalls zijn, zijn we maar gaan winkelen. Vervelend hoor!  Om 18.30 uur werden we bij ons hotel opgehaald om op de trein naar Xi'an te worden gezet. Om 20.47 uur zou onze trein vertrekken. Door de grote verkeersopstoppingen in Beijing hadden we onze tijd om op tijd bij de trein te komen wel nodig. Op een gegeven moment werd het wel heel spannend of we onze trein zouden halen. Maar gelukkig waren we nog op tijd. Eenmaal in de trein heeft Ping (onze gids) geregeld dat we met z'n vieren in 1 coupe konden zitten. Het was maar goed dat Ping mee was, want er zat een Chinees bij ons in de coupe en die sprak natuurlijk geen woord Engels. De trein was een lokale trein. Het toilet bestond slechts uit een gat in het treinstel; kwamen mijn plaszakjes toch nog van pas! Verder zag het beddengoed ook groezelig, dus de lakenzakken en kussenslopen deden ook weer dienst. We hebben overigens wel goed geslapen. Doordat de trein een uur eerder dan we dachten aankwam in Xi'an hadden we maar een kwartiertje de tijd om ons aan te kleden en de spullen weer op te bergen. Dus dat was wel even stressen.

Almar en Sabrina

Op een terrasje zitten, shoppen heerlijk zeg, om jaloers op te worden.

En spreken jullie al een beetje chinees? Of blijft het bij de namen van de afhaalgerechten. Hihi
Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin.

Ik kan mij er bijna een voorstelling van maken van hoe de treinen eruit zien. Wat ben je hier in Nederland dan blij dat de treinen er toch wel iets beter uitzien.

Wens jullie allemaal nog een hele fijne vakantie deze paar dagen.

ps Gwendolyn, je wordt hier zeker gemist hoor!!